Hicri takvimde, önce gece, sonra gündüz gelir. Mübarek günler, mübarek geceleri takip eden günlerdir. Örneğin, Cuma gecesi, Cuma’yı Cumartesi’ye değil, Perşembe’yi Cumaya bağlayan gecedir. Ramazan’ın 27. gecesi olarak kutlanagelen Kadir gecesi, Miladi takvime göre 26. geceye tekabül etmektedir. Ramazan ayına girerken, gece önce geldiğinden, önce teravih namazı kılınmakta, sonra oruca başlanmaktadır. Bu nedenle, Berat gecesini ihya eden bir kişinin, bir sonraki gün orucunu tutması icap eder.
Dr. Naim Tatlıcı
(11456)
(11456)
Bu nasıl bir çelişkidir? “Ramazan’ın 27. gecesi olarak kutlanagelen Kadir gecesi, Miladi takvime göre 26. geceye tekabül etmektedir. ” Miladi takvimde gece bir gün sonra mı geliyor?
Gece bir tanedir ve o gece 27. gecedir 28. geceye 27. gece demek çelişkinin daniskasıdır. Miladi takvim de de cumanın gecesi perşembeyi cumaya bağlayan gecedir.
Değerli kardeşim, bu konuda insanların zihninde bir soru oluşmuş olmasa, buraya cevap için koymamız anlamlı olmaz değil mi? “Çelişkinin daniskası” vb. mümin üslubuna uymuyor.
https://sorularlaislamiyet.com/dinimiz-islamda-gece-kavrami-ne-ifade-etmektedir-gece-ve-gunduz-ne-zaman-baslar-ne-zaman-biter-kur-0 sitesinde bu soruya cevap verilmiş.
http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/cuma-gecesi-persembeyi-cumaya-baglayan-gece-midir.html sitesinde bundan farklı bir görüş ortaya atılmış ve
bu görüşe https://sorularlaislamiyet.com/gun-ne-zaman-baslar sitesinde cevap verilmiş.
Diğer yandan, bu konuda miladi-hicri takvim algılamasında farklılık olduğu açıktır. 26/12/1925 tarihli ve 697 sayılı Kanunun 1. maddesinde “Türkiye Cumhuriyeti dahilinde gün, gece yarısından başlar ve saatler sıfırdan yirmi dörde kadar sayılır.” hükmü yer almaktadır. İslam Ansiklopedisi’nde (https://islamansiklopedisi.org.tr/saat) “Bu sebeple hicrî takvimdeki mübarek sayılan cuma geceleri milâdî takvimin perşembe, kandil ve bayram geceleri de yine bir gün öncenin gecesine rastlar.” tespiti yer almaktadır.